معماری بیونیک

بیونیک و فر م های هنری در طبیعت:

 

شهرک علوم و فنون(city of arts &sciences)

شهرک علوم و فنون با وسعتی بالغ بر ۳۵۰ هزا متر مربع در والنسیا اسپانیا قرار دارد. این بنا شامل آسمان نما موزه علوم ساختمان پارکینگ و کاخ هنر است.

   

برج مسکونی تورنینگ تورسو(turning torso)

این برج معروف به پیکره مارپیچ ۱۹۰ متر ارتفاع دارد و از بتن و فولاد ساخته شده است.طرح برج حالت تندیس گونه ای دارد و از مقطع تا بالاترین قسمت ۹۰ درجه چرخیده است . ایده اولیه طرح ملهم از ستون فقرات انسان بوده و این اثر را در جرگه ی بیونیک چرخشی قرار میدهند.

دروازه جهان(arc of world)

گرگ لین از مشهورتررین پیشگامان معماری بیونیک است.ساختمان دروازه جهان از قالب حبابی شکل موجودات تک سلولی و آمیبها ملهم شده است  واز طرفی قالب پیازی شکل دارد که در سایت جنگلی خود در کاستاریکا چون گلی زیبا جلب توجه میکند.

ساختمان آنتی اسموک(anti smoge)

این بنا یک ساختمان چند منظوره در مرکز شهر پاریس قرار گرفته است.معمار جوان فرانسوی
(ونسان کالیباوت) این ساختمان را طرحی خلاق در تصویه هوا میداند.بخش میانی که با فرمی بیضی شکل روی خطوط بلا استفاده راه آهن قرار گرفته است با وسعت ۲۵۰ متر از پانلهای خورشیدی از جنس آلمینیوم پوشیده شده است.وی این سیستم را به گونه ای طراحی کرده است که آلودگی ناشی از تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریکی فیلتر شده و وارد ساختمان نمیشود.علاوه بر این معمار برای فراهم آوردن محیطی طبیعی از یک حیاط مرکزی و مرداب استفاده کرده است.

 

برج فراز پل رابلینگ(ascent at robling bridge)

این ساختمان توسط دانیل لیبسکیند در کاوینگتون ایالت کنتاکی در کرانه رودخانه اوهایو در کنار پل رابلینگ ساخته شده است.این ساختمان ۲۲ طبقه به بام حلزونی  شیبداری منتهی میشود. سازه بتنی آن از پی با قالبی شیبدار در نمای شرقی بیرون زده و با پرده ای شیشه ای پوشیده شده است.

مرکز تجاری بیرمنگام(selfridges)

یان کاپلیکی فرم آزاد خود را طراحی کرد.پوسته بیرونی بنا با ۱۵۰۰۰ دیسک آلومینیومی تشکیل شده است.این پوسته متبه ازایی هم در طبیعت دارد مانند چشم مگس یا حتی در بنایی دوران باروک نیز چنین الهامی به چشم میخورد که البته پوسته ی بیرونی آن بی شباهت به بدن خزندگان نیست.

      پل ملینیوم، لندن

    

 

 

 

 


a target="_blank" href="http://mihanclix.com/?ref=arezu">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, | 14:28 | نویسنده : ahani |

.: Weblog Themes By BlackSkin :.